Istahdan puistonpenkille. Kaivan puukon taskustani ja asetan sen ranteeni iholle. Viillän syvään. Kyyneleet valuvat pitkin poskiani. Tunnen syvää helpotusta. Asetan puukon alemmas. Yllättäen tunnen jonkun tarttuvan minuun takaapäin ja ottavan puukon itsellensä. Katson ylöspäin. Näen jonkun pojan kasvot. Poika katsoo minua surullisin silmin. Lasken katseeni takaisin ranteeseeni. Se vuotaa verta. Poika auttaa minut ylös ja saattaa minut kotiovelleni sanaakaan sanomatta. Ovella hän halaa minua tiukasti ja tunnen kuinka kyyneleet alkavat taas virtaamaan. Halaisin poikaa takaisin ja kaksinkäsin, mutta en halua liata hänen vaatteitaan verelläni. Poika lähtee ja jättää minut toimettomana seisomaan ovelle. Auto kaartaa pihaan. Se on isä! Juoksen äkkiä kylpyhuoneeseen ja otan sidetarvikkeet ensiapukaapista. Kuulen alaoven käyvän. Laitan sidetarvikkeet äkkiä takaisin kaappiin ja pesen lavuaarin. Vedän vielä varmuuden vuoksi vessan. Kuulen isän kävelevän vessanoven ohi. Sitten kipitän omaan huoneeseeni. Lukitsen oven perässäni ja laitan musiikin soimaan. Kaivan sängyn alta viinapullon ja otan kirjoituspöydän laatikosta pilleripurkin. Otan muutaman pillerin ja laitan purkin takaisin laatikkoon. Nielaisen ensimmäisen pillerin ja kaadan viinaa perään. Sitten yllättäen mieleeni palautuu puistossa näkemäni poika. Mistä hän oli ilmestynyt? Mitä hän halusi? Miksi hän ei vain antanut minun olla? Taisin hieman jopa ihastua, vaikka poika ei ollu yhtään tyyliäni. Päätän lähteä takaisin puistoon.

Poika istahtaa viereeni penkille. Hän tervehtii minua ystävällisesti pehmeällä äänellään. Juttelemme hetken niitä näitä ja päätämme sitten lähteä kävelemään kohti rantaa. Tartun poikaa kädestä, mutta hän kietookin kätensä ympärilleni. Nojaan pääni hänen olkapäätänsä vasten ja jatkamme kävelyä hiljaisuuden vallitessa. Yllättäen eteemme ilmestyy muutama mustiin pukeutunut mies. He lähestyvät meitä uhkaavan näköisinä. Lähdemme juoksemaan poispäin. Kotiin. Raahaan pojan minun huoneeseeni ja lukitsen oven. Laitan musiikkia soimaan ja halaan poikaa. Hän nostaa kasvoni kohti omiaan ja suutelee minua hellästi. Sulan hänen syleilyynsä. Jalat pettävät alta. Rämähdän maahan. Purskahdan nauruun. Poika katselee minua suloisesti ja istuutuu lattialle kanssani. Hän ottaa minut jälleen tiukkaan syleilyyn ja kaataa lattialle makuulleen. Hän makaa puoliksi päälläni kun suutelemme. Hivuttaudumme pikkuhiljaa sängylle. Suutelemme vielä kauan. Kun rauhoitumme, käperryn pojan kainaloon ja nukahdan. Tässä minun on hyvä olla. Tässä aion pysyä kauan. Loppuelämäni. Muuta en kaipaa. Vain rakkautta ja huolenpitoa.